loading...
گیل عکس,اس ام اس ,اس ام اس جدید ,اس ام اس خنده دار ,اس ام اس عاشقانه ,استاتوس, استاتوس 95 ,تصاویر عاشقانه ,جديدترين عکس هاي بازيگران ,جديدترين
masoud بازدید : 15 پنجشنبه 18 شهریور 1395 نظرات (0)
عکس های جدید و زیبای فرهنگ شریف و همسرش + علت فوت 
 

بیوگرافی فرهنگ شریف | فرهنگ شریف و همسرش + علت فوت

 

 

فرهنگ شریف متولد ۱۳۱۰ در آمل، نوازنده مشهور ایرانی است

 

او به حدی غنای موسیقی ردیفی را درک کرده است که می تواند، ساعت ها شما را بدون هیچ تکراری به شنیدن موسیقی دستگاهی دعوت کند او از ۴ سالگی شروع به آموزش تار گرفته است

علت فوت فرهنگ شریف

عکس فرهنگ شریف 

شروع به آموزش 

 

چهار ساله بودم که متوجه شدم پدرم نزد علی اکبر خان شهنازی آموزش ساز تارمی بیند و در آن سالها که به روش سینه به سینه آموزش داده می شد معمولاپیش درآمدهای طولانی را به هنرجویان آموزش می دادند یک بار که پدرم در حالنواختن یکی از این پیش درآمدها بود در حین نواختن ادامه پیش درآمد را فراموش کردو من بدون مقدمه به پدرم گفتم آقا جون ادامه آهنگی که می نواختید این طوریاست و سپس شروع کردم به خواندن ادامه پیش درآمد. پدرم از من خواست ادامهپیش درآمد را ازابتدا تا انتها برایش بخوانم

 

و من این کار را بدون هیچ اشتباهیانجام دادم و از آن به بعد حکم ضبط صوت پدرم را ایفا میکردم و هرزمانی که دچارمشکل میشد ازمن کمک می گرفت. وقتی پدرم متوجه استعداد و علاقه من شدساز تار را نزد عبدالحسین شهنازی برادر علی اکبر شهنازی فرا گرفتم

 

چرا تار

 

 تمام صداهایی که از این ساز بیرون می آید ازهیچ ساز دیگری بیرون نمی آید ومنموفق شده ام بیش از سی نوع صدا ازاین ساز بیرون بیاورم

مرگ فرهنگ شریف استاد تار و موسیقی

عکس فرهنگ شریف و همسرش منصوره رضایی 

ازدواج

 

استاد فرهنگ شریف با منصوره رضایی ازدواج کرده است

 

ماجرای نشان درجه یک هنری از خاتمی

 

یک بار از دفتر آقای خاتمی با من تماس گرفتند و زمانی را برای ملاقات باایشان دراختیار من قرار دادند درهنگام دیدار ایشان از وضع من سوال کردند از جمله اینکه : شما ازجایی حقوق دریافت میکنید گفتم : خیر

 

گفتند : نشان درجه یک هنریتان راگرفته اید گفتم : خیر

 

درپایان گفتند چه کاری از من توقع داریدو من گفتم دیدار باشما بهترین هدیه برای من بود و خداوند این هنری را که به من عطا کرده بالاترین هدیه است وخودم را در عین نیاز نیازمند نمی بینم و سپس آقای خاتمی به وزیر وقت ارشاد گفتند تنها کسی که درطول هشت سال خدمتم از من چیزی نخواستایشان بودند و دستورا هداء نشان درجه یک هنری را صادر نمودند

زندگینامه فرهنگ شریف

فوت فرهنگ شریف 

سبک نوازندگی

 

یکی از مهم‌ترین و دلنشین‌ترین سبک‌های نوازندگی تار متعلق به اوست

 

وی با ابداعاتی که در نحوه انگشت‌گذاری و مضراب زنی در نقاط مختلف سیم‌های تار انجام داده، از تار صدایی کاملاً متفاوت به وجود آورده که بسیاری معتقدند زیباترین صدای تولید شده از ساز تار است

 

تدرس در آمریکا و کنسرت

 

فرهنگ شریف در کارنامه هنری خود با خوانندگانی چون گلپا، ایرج، تاج اصفهانی، دلکش، غلامحسین بنان، محمدرضا شجریان، علیرضا افتخاری، محمود محمودی خوانساری، حسام الدین سراج، مرضیه، حمیرا، هایده و روح‌ انگیز همنوازی داشته و در چند فستیوال بین‌المللی از جمله فستیوال موسیقی برلین توانسته‌ است ساز تار را به خوبی به جهانیان بشناساند

 

فرهنگ شریف چند سالی را در دانشگاه‌های مطرح آمریکا مشغول تدرس بوده است

 

فوت

 

در ۱۷ شهریور ۹۵ خبر درگذشت وی موجب اندوه اهالی موسیقی کشور شد، او مدتی قبل از مشکلات ریه، و عفونت شدید خونی در بیمارستان بستری بود که در نهایت فوت کرد

عکس های فرهنگ شریف و همسرش

آخرین عکس فرهنگ شریف

آخرین عکس های استاد فرهنگ شریفی نوازنده ایرانی

عکس و بیوگرافی فرهنگ شریف و همسرش + علت فوت | سایت فتوکده

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 14288
  • کل نظرات : 283
  • افراد آنلاین : 196
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 259
  • آی پی دیروز : 117
  • بازدید امروز : 1,249
  • باردید دیروز : 195
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 14
  • بازدید هفته : 2,365
  • بازدید ماه : 6,909
  • بازدید سال : 63,831
  • بازدید کلی : 1,836,289