loading...
گیل عکس,اس ام اس ,اس ام اس جدید ,اس ام اس خنده دار ,اس ام اس عاشقانه ,استاتوس, استاتوس 95 ,تصاویر عاشقانه ,جديدترين عکس هاي بازيگران ,جديدترين
masoud بازدید : 55 جمعه 12 تیر 1394 نظرات (0)

مصاحبه با محمد بحرانی صداپیشه «ببعی» «آقای همساده» و «جناب‌خان»


محمد بحرانی

مصاحبه با محمد بحرانی صداپیشه «ببعی» «آقای همساده» و «جناب‌خان» – اگر بخواهیم به بیوگرافی محمد بحرانی اشاره کنیم باید بگویم وی صدا پیشه، عروسک‌ گردان، بازیگر، شاعر و مجری متولد 1360 دانش‌ آموخته رشته بازیگری از دانشگاه تهران است و مدرک کارشناسی‌ارشد کارگردانی‌اش را هم از دانشگاه تربیت مدرس گرفته است. بحرانی در این سال‌ها صدا پیشه شخصیت‌های عروسکی مختلفی بوده است، اما از مهم‌ترین آن‌ها که گل کرده می‌توان به ببعی و آقای همساده در مجموعه « کلاه قرمزی » و نارگیل « خندوانه » (!) یعنی جناب خان اشاره کرد.

 

.

در اینجا مصاحبه ای با محمد بحرانی انجام داده ایم شاید برایتان جالب باشد :

شما از صدای خوبی برخوردار هستید؛ چگونه پای‌تان به دنیای هنر باز شد؟

نظر لطف شماست. معتقدم صدایم ویژه نیست. درباره صداپیشگی بگویم که ما صدای خوب نداریم، جنس صدا در صداپیشگی مهم نیست بلکه باید بازیگری اتفاق بیفتد و سپس صداپیشگی. من اهل شیراز هستم و به دلیل علاقه‌ام در کنکور هنر شرکت کردم. البته به ‌واسطه آشنایی با یکی از دوستان دبیرستانم که موسیقی ‌دان بود، علاقه ‌مند به هنر شدم.

نخستین کارتان چه کاری بود؟

نخستین کارم تئاتری در دانشگاه هنرهای زیبا بود. کار دو نفره‌ای با امیرسلطان احمدی (عروسک گردان پسر عمه‌زا) اجرا کردیم و هم چنان با یکدیگر همکاری داریم. سال گذشته هم که با او نماهنگ جام جهانی را کار کردیم.

علت محبوب شدن عروسک‌های خوبی که تاکنون صداپیشگی‌اش را بر عهده داشتید در چیست؟

مجموع عوامل مهم است. در ابتدا شاید صاحبان کارها مهم باشند. مثلا در «کلاه قرمزی» ایرج طهماسب و حمید جبلی اهمیت دارند. آن‌ها درباره کارشان خیلی جدی هستند و انرژی می‌گذارند. طبیعی است که دوست ندارند کاری که انجام می‌دهند، اثر متوسطی باشد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت عروسک‌ها این است که خود عروسک بسیار مهم است.

مثلا « جناب خان » را خانم هدیه هاشمی و عروسک‌های «کلاه قرمزی» را در این سال ها خانم محبوب ساخته‌اند. صدا پیشه هم طبیعی است باید بتواند خوب به جای عروسکش بازیگری کند تا یک شخصیت شکل بگیرد. یکی از نقش‌هایی که معمولا دیده نمی‌شود و خیلی اوقات هم مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد، عروسک‌گردان‌ها هستند. آن‌ها هم به اندازه صدا پیشه‌ها در خلق یک شخصیت نقش دارند اما چون فردی آن‌ها را نمی‌بیند و نمی‌شناسد گاهی فراموش می‌شوند.

من بخت خوبی داشتم و همیشه با عروسک‌گردان‌های خوبی کار کرده‌ام.

اگر مایل هستید از پیوستن به تیم «کلاه قرمزی» صحبت کنیم…

من نقش کوتاهی در فیلم سینمایی «رفیق بد» بازی کردم. آن موقع بنفشه صمدی عروسک‌گردان ببعی ‌دستیار کارگردان‌ من را دعوت کرد. سپس سال 90 امیرسلطان احمدی عروسک‌گردان پسر عمه‌زا یادآوری کرده بود و دعوت به کار شدم.

از همان ابتدا پیشنهاد صداپیشگی ببعی و آقای همساده به شما داده شد؟

خیر، مانند یک گروه تئاتر شروع به تمرین کردیم. در یکی دو ماه تمرین آقای طهماسب کار بچه‌ها را دید و ظرفیت‌ها را سنجید و سپس عروسک‌ها وارد تمرین شدند و در نهایت تصمیم گرفت هر فردی صدا پیشه چه عروسکی باشد. ابتدا به من صداپیشگی ببعی و سپس آقای همساده داده شد.

صدا پیشگی ببعی و آقای همساده سخت بود؟

ببعی عروسک سختی است چون باید با تعداد کلمات کمی شخصیت را ساخت و چالشی برای من و عروسک‌گردانش بود و سعی کردیم به جا از کلمات کمی استفاده کنیم و طوری حضور داشته باشد که به خاطر کلمات کمش محو نشود.

از زمان ورودتان به این حرفه تاکنون صدا پیشه چند شخصیت عروسکی بودید؟

تاکنون صدا پیشه 20 شخصیت عروسکی بودم. معروف‌ترین آن‌ها استاد همه چی‌دون،

عروسک مخـــدان، آقا شجاع، ببعی، آقای همساده، جناب خان و تعداد زیادی کار برای مراکز استان‌ها انجام داده‌ام.

جناب خان چگونـــه شکل گرفت؟

جناب خان مدیون زندگی من با دوستان جنوبی‌ام در شیراز است. اشعارش را از آن‌ها یاد گرفتم و تکیه کلام‌هایش هم تکیه کلام‌های واقعی جنوبی‌هاست.

اسم جناب خان از کجا آمده است آقای محمد بحرانی ؟

در اتاق فکر سریال « کوچه مروارید » که در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود، این اسم را انتخاب کردیم.

خودتان توقع داشتید که تا این اندازه از شخصیت‌های ببعی، آقای همساده و جناب خان استقبال شود؟

خدا را شکر می‌کنم. من همه تلاش خود را برای این شخصیت‌ها کرده‌ام و اگر اتفاق خوبی برای‌شان افتاده ابتدا لطف خدا بوده و سپس همکاران کار بلدی که داشتم. من هرگز موفقیت آن‌ها را حاصل یک کار شخصی نمی‌دانم بلکه کار تیمی است. جناب خان را حامد ذبیحی و مهدی برقعی بازی می‌دهند و بسیار مدیون آن‌ها هستم.

کمی از پشت صحنه کاری‌تان و آن‌ چه که ما نمی‌بینیم صحبت کنید؟

پشت صحنه این کارها سرشار از زحمت کشیدن است یعنی در «کلاه قرمـــزی» بیـــش از دو مـاه تمرین می‌کنیم اما هنگام ضبط دغدغه داریم و در حال فکر هستیم و تلاش بر آن داریم که موضوع جذابی را پیدا کنیم. خیلی اوقات شب که به منزل می‌رویم همگی به دلیل انرژی که مصرف کردیم خیلی خسته هستیم. این اتفاق هم در «خندوانه» و هم در «کلاه قرمزی» می‌افتد.

آقای محمد بحرانی چه چیزی خستگی را از تن‌تان در می‌آورد؟

من بازتاب‌ های خوبی از این عروسک‌ ها داشتم. یکی می‌ گفت که سبب شده مادر بیمار من بخندد یا پدرم مدت‌ ها بود نخندیده بود یا فرزند من با عروسک شما در منزل دست می‌ زند و می‌خندد و این‌ ها برایم انرژی‌ بخش است.

جناب خان با وجود این که خیلی زشت است اما در عین حال دوست داشتنی است.

جناب خان به نظر من آخر خوش تیپی است و خیلی دوستش دارم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 14288
  • کل نظرات : 283
  • افراد آنلاین : 67
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 442
  • آی پی دیروز : 117
  • بازدید امروز : 1,950
  • باردید دیروز : 195
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 14
  • بازدید هفته : 3,066
  • بازدید ماه : 7,610
  • بازدید سال : 64,532
  • بازدید کلی : 1,836,990