loading...
گیل عکس,اس ام اس ,اس ام اس جدید ,اس ام اس خنده دار ,اس ام اس عاشقانه ,استاتوس, استاتوس 95 ,تصاویر عاشقانه ,جديدترين عکس هاي بازيگران ,جديدترين
masoud بازدید : 0 چهارشنبه 08 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

 

خوردن سیب برای کودکان چه خاصیت هایی دارد؟

برای هیچ کدام از ما مزایا و خاصیت های بی نظیر سیب برای کودکان پوشیده و یا مبهم نیست با این حال ما با این سوال بسیار زیاد از طرف کاربران روبه رو میشویم ایا خوردن سیب برای کودکان فایده ای دارد؟مصرف کردن سیب در سنین پایین مخصوصا برای بچه های کم سن و سال تر چه مزایایی دارد؟سوال مبهم و غیر صحیحی با موضوع:ایا مصرف سیب خوردنی در کودکان باعث لاغر شدن آن ها میشود؟

ما در این مقاله به برترین و بهترین خاصیت های مصرف سیب برای کودکان و یا حتی نوزادان پرداخته ایم تا انتها همراه باشید

مزایای بی نظیر سیب برای کودکان :
سیب یک غذای کم کالری و غنی در سایر املاح مورد نیازاست.اگر شما می خواهید کودک شما وزن سالم خود را حذف کند و به چاقی دچار نشود، شما باید سیب را در برنامه غذایی او بگنجانید.

اینجا ما نگاهی دقیق تر به فواید مصرف روزانه سیب این میوه ی مقوی می اندازیم:
۱. سیب ها سرشار از ویتامین هایی مثل ویتامین A، ویتامینB۱، ویتامینB۲ و ویتامین C هستند، آنها همچنین حاوی مواد معدنی مانند ید، فسفر، آهن و کلسیم هستند ، مصرف یک عدد سیب برای کودکان می تواند ، او را در برابر بیماری ها بیمه کند، مواد معدنی و ویتامین ها برای رشد بافت های ماهیچه ای، پوست، اندام ها، خون و استخوان های کودک شما لازم است.


۲. سیب ها غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد گیاهی هستند که بر ضد مواد شیمیایی مضر و تحلیل عضلانی در چشم ها عمل می کنند، سیب همچنین در کاهش علائم آسم نیز موثر است.
۳. سیب یک منبع خوب برای فیبرخوراکی، که به کم شدن کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب کمک می کند است.


۴. وجود مقدار زیاد کلسترول بد، کار غدد عروقی را سخت می کند، فشار خون و به همان اندازه خطر بیماری قبلی و سکته ی مغزی را افزایش می دهد، بنابراین شروع سیب دادن به کودکتان از همان سن کودکی برای دور کردن این مشکلات امری ضروری است.

۵. سیب ها همچنین به خاطر جلوگیری کردن از اسهال شناخته شده اند، بهتر است قبل از مصرف داروهای مختلف با دکترتان در این باره مشورت کنید.

۶. سیب ها کودک شما را شاداب، خوشحال و پر انرژی نگه می دارد، کودک شما مطمئنا عاشق خوردن سیب در میان وعده ها خواهد شد. 

toptoop.irمزایای مصرف سیب برای کودکان

سیب سرشار از ویتامین هایی مثل ویتامین A، ویتامینB۱، ویتامینB۲ و ویتامین C است 

نکات مهم درباره فواید سیب برای کودکان :
در اینکه سیب ها مغذی هستند شکی نیست، اما برای مطمئن شدن از اینکه کودک شما مقدار زیادی از آن را دریافت می کند، این جا چند راهنمایی وجود دارد که شما می توانید آنها را در نظر بگیرید:

• برای جذب حداکثر فواید سیب برای کودکان، مطمئن شوید که یک سیب تازه و با کیفیت را برای او انتخاب کرده اید.
• بهتر است سیب را با پوست قرمزش بخورد به این دلیل که بیشتر فواید سیب در پوستش پنهان شده است.
• شما می توانید به دستور غذاهایی که در آنها سیب موجود می باشد برای اینکه به برنامه ی غذایی کودکتان تنوع بدهید استفاده کنید، اما برای جذب حداکثر سود های آن بهتر است آن را بصورت خام مصرف کنید.
مخلوط های سیب برای مشتاق کردن کودکتان
اگه می خواهید واقعیت های سیب برای کودکان را بدست بیاورید، نگاهی به چند دستور غذایی سیب که کودک شما مطمئنا عاشق آن خواهد شد بیاندازید:
۱. بستنی وانیلی همراه سیب برای کودکان
سیب خرد شده به همراه بستی وانیلی یک دسر معروف است که کودک شما مطمئنا عاشقش خواهد شد، شما می توانید سیب خرد شده را با بستنی مخلوط کنید تا اینکه یک مخلوط غنی درست کرده باشید و از صبح جمعه لذت ببرید.
مواد لازم:
• بیسکویت خورد شده آرد جو
• خامه
• بستنی وانیلی
• دارچین
• مربای سیب
طرز تهیه:
• تمام مواد لازم را در مخلوط کن قرار دهید و آن را به مدت یک دقیقه روشن کنید.
• مخلوط را در ظرف بریزید و بیسکویت خرد شده را روی آن اضافه کنید.
۲. مخلوط کیک سیب برای کودکان :
موادی که برای درست کردن یک مخلوط کیک سیب خوشمزه نیاز دارید :
مواد لازم:
• نصف فنجان یخ
• ماست عادی
• موز یخ زده
• گردو
• شربت افرا
• یک عدد سیب
طرز تهیه:
• موز یخ زده و سیب را به مدت ۱۵ثانیه در مخلوط کن قرار دهید.
• بقیه مواد لازم را نیز به مخلوط کن اضافه کنید و تا زمانی که نرم می شود مخلوط کن را روشن نگه دارید.

منبع:http://www.beytoote.com

 
برچسب ها: فایده سیب , فایده سیب برای کودکان , خاصیت سیب برای کودکان , خواص سیب برای کودکان , فواید سیب برای کودکان , سیب چه خاصیتی داره؟

به کودکم در طول روز چه میان وعده هایی بدهم؟

دقت داشته باشید بحثی مفصل درباره مهمترین و ضرورتی ترین میان وعده هایی که باید به کودکم در طول روز بدهم خوردن و مضرف کدام مواد غذایی به عنوان یک میان وعده برای کودکم اهمیت دارد سه سوال پر تکرار و اساسی کاربران در زمینه میان وعده کودکان اینها بودند:

میان وعده های مناسب برای کودکان زیر یک ساله و به پایین

میان وعده های مناسب برای کودکان دوساله و به پایین

میان وعده های مناسب برای کودکان سه ساله و به پایین

که در این مقاله به مهمترین و مفید ترین میان وعده ها در این طیف سنی پرداخته شده است

همانند بزرگسالان، نیازهای تغذیه‌ای در کودکان با یکدیگر متفاوت است. بسته به سن، جنس و میزان فعالیت بدنی کودکان نیز نیازهای متفاوتی دارند. با افزایش سن نیازهای تغذیه‌ای کودکان افزایش می‌یابد. شروع تغذیه تکمیلی برای کودکان پایان شش ماه یا 180 روزگی است و از این زمان باید علاوه بر شیر، مواد غذایی مورد نیاز خود را از طریق غذاهای دیگر دریافت دارند. شروع تغذیه تکمیلی با یکبار در روز غذای جامد شروع شده و به تدریج تا پایان یکسال به سه وعده غذایی در روز افزایش می‌یابد.

از حدود یک سالگی به بعد بسته به میزان وزن‌گیری کودک و بررسی وضعیت نیازهای تغذیه‌ای وی می‌توان میان وعده‌های مغذی را در برنامه روزانه وی قرار داد. این میان وعده‌ها می‌تواند ترکیبی از شیر و میوه‌های طبیعی، انواع نان همراه پنیر و مغزها، کورن فلکس‌های ساده همراه میوه‌ها و شیر، خرما و مغزها و ... موارد متنوع دیگری باشد.

بستنی، چوب شور، انواع کیک و کلوچه و پاستیل و حتی ژله میان وعده‌های مناسبی برای کودکان محسوب نمی‌شوند. بستنی بسیار شیرین بوده و ذائقه کودک را به سمت شیرینی می‌برد و علاوه بر آن احساس سیری زودرس در کودکان ایجاد می‌کند که نتیجه آن محدودیت در دریافت غذاهای اصلی است.

اما آیا همه کودکان به میان وعده نیاز دارند؟ 
از حدود دو سالگی به بعد استفاده از میان وعده‌ها به جهت حذف شیر برای همه کودکان ضروری است و به خصوص در مورد کودکانی که وزن گیری مناسبی ندارند سه وعده اصلی صبحانه، ناهار و شام و دو میان وعده مغذی در نظر بگیرید.


نکته مهم در تامین غذای روزانه کودکان استفاده از همه گروه‌های غذایی به صورت روزانه است و این مساله در تامین همه جانبه مواد مغذی جهت رشد کودک اهمیت دارد.

toptoop.irمهمترین میان وعده های مورد نیاز برای کودک

میوه ها و سبزی ها در شادابی کودکان، حائز اهمیت هستند

 
گروه‌های غذایی اصلی که باید به صورت روزانه برای کودکان استفاده کنید، عبارتند از:
1. غلات: شامل نان، برنج، ماکارونی، سیب زمینی که این گروه اصلی ترین تامین کننده انرژی برای بدن هستند و 50 تا 60 درصد نیاز روزانه را شامل می شوند. توصیه می شود در سه وعده اصلی حتما از این گروه استفاده نمایید.

2. گروه گوشت‌ها: شامل انواع گوشت قرمز، ماکیان، ماهی، حبوبات و تخم مرغ که به لحاظ تامین پروتئین مورد نیاز جهت رشد بدن و همچنین تامین آهن و روی از اهمیت زیادی برخوردارند و توصیه به مصرف آنها در سه وعده اصلی روزانه است.

3. گروه لبنیات: شامل شیر، ماست، پنیر و دوغ است. این گروه هم تامین کننده اصلی منابع کلسیم در بدن هستند که جهت رشد استخوان‌ها و دندان های کودکان در این دوران بسیار ضروری هستند و مصرف روزانه این گروه توصیه می‌شود. توصیه به مصرف لبنیات کم چرب است.

4. گروه سبزیجات: که بسیار مهم هستند و تامین بسیاری از ریز مغذی‌های ضروری به عهده این گروه است. تامین فیبر، اسید فولیک، ویتامین آ و دیگر مواد مغذی ضروری از طریق این گروه امکانپذیر است. 

toptoop.irمیان وعده های ضروری برای کودکان

سبریجات بسیار مهم هستند و تامین بسیاری از ریز مغذی‌های ضروری به عهده این گروه است

  
5. گروه میوه‌ها: که از گروه‌های اصلی و مهم هستند. دریافت روزانه آنها جهت تامین ویتامین ث مورد نیاز بدن و دیگر مواد مغذی توصیه می‌شود. میوه ها و سبزی ها در شادابی کودکان، دریافت ریز مغذی‌های ضروری و همچنین استفاده از منابع آهن حائز اهمیت هستند.

6. گروه روغن‌ها: که در میان آنها روغن زیتون، کنجد و همچنین انواع آجیل‌ها به خصوص بادام و گردو از اهمیت بیشتری برخوردارند. توصیه می‌شود کودکانی که دچار اضافه‌وزن هستند میزان کمتری از انواع روغن‌ها در رژیم غذایی آنها باشد.

مصرف انواع دسرها و اسنک‌ها و نوشیدنی‌های شیرین حاوی شکر و همچنین مصرف مواد غذایی آماده مثل چیپس و پفک را که حاوی مقادیر بالایی نمک هستند، برای کودک خود بسیار محدود کنید.یکی از نکات مهم در تامین مواد مغذی کودکان تامین ویتامین دی لازم برای رشد آنها است. استفاده روزانه از نور خورشید به مدت 10 تا 15 دقیقه سه بار در هفته و همچنین استفاده از لبنیات غنی شده با ویتامین دی و استفاده از انواع ماهی در رژیم غذایی می‌تواند نیاز به این ویتامین را تامین کند.

منبع:http://www.beytoote.com

 
برچسب ها: میان وعده برای کودکان زیر یک سال , میان وعده برای کودکان زیر یک سال , میان وعده برای کودکان دو ساله , طرز تهیه میان‌وعده کودکان , میان‌وعده کودکان دبستانی

تغذیه کودک در هفت ماهگی

سلام شما خانواده های محترمی که صاحب فرزند شده اید چقدر با این موضوع آشنا هستید:تغذیه کودک در هفت (7) ماهگی در واقع مطلب و بحث اصلی ما در این مقاله این است:تغذیه در هفت ماهگی بارداری یکی از مادران در انجمن های مربوط به تغذیه و سلامت کودک موضوعی را با اسم تغذیه کودک و نوزاد 7 ماهه من مطرح و ارسال کرد که تعداد زیادی از کاربران کامنت های مختلفی را در پاسخ به این پست و پرسش ارسال کردند چکیده ای از همان مطالب را جمع اوری و برای شما عزیزان ارسال نمودیم که انشالله مورد رضایت واقع شود خب سوالات فراوانی با موضوع تغذیه کودک در هشت (8) ماهگی و نه (9)ماهگی پرسیده شد چگونگی و مراحل گام به گام و تصویری تغذیه کودک و نوزاد در سنین های با طیف 6 ماهگی 7 ماهگی 8 ماهگی و 9 ماهگی

تغذیه کودک در ماه هفتم

شروع غذای کمکی، از پایان ماه ششم است که اولین غذایی که به کودک می دهیم، فرنی است. در این مطلب برنامه غذایی کودک در 7 ماهگی به همراه طرز تهیه غذای کودک ذکر شده است که امیدوارم مادران محترم با مطالعه مطلب قبل و مطالب آتی بطور دقیق برنامه تغذیه کودک را تا یک سال اجرا کنند.

toptoop.irتغذیه کودک در هفت ماهگی

هفته اول ماه هفتم:

فرنی

شروع مقدار تغذیه روزانه: از یک قاشق مرباخوری شروع می شود.مواد لازم:

یک قاشق مرباخوری سرصاف

آرد برنج

نصف قاشق مرباخوری سرصاف

شکر

5 قاشق مرباخوری( که بهتر است شیرمادر باشد)

شیر

کمی( برای پختن آردبرنج مصرف می شود)

آب

طرز تهیه:آب و شکر و آرد برنج را با هم مخلوط می کنیم و بر روی حرارت می گذاریم. بعد از اینکه آرد برنج پخته شد، 5 قاشق شیر را اضافه کرده و می گذاریم بجوشد تا قوام بیاید. قوام آن باید کمی از شیرمادر بیشتر باشد. روز به روز بر حسب تحمل کودک، قوام آن بیشتر می شود تا به غلظت فرنی واقعی نزدیک شود.

در روش دیگر می توان بعد از اینکه آب و شکر و آرد برنج روی حرارت قوام آمد شیرمادر را اضافه کرد تا کمی رقیق تر شود.

در طول ماه ششم پس از شیرخوردن، بر حسب تمایل کودک 3 تا 4 بار در روز به او فرنی بدهید.

هفته دوم ماه هفتم:

حریره بادام

مقدار مصرف روزانه: از یک قاشق مرباخوری و یک بار در روز شروع می شود. به تدریج که مقدار تغذیه  با حریره بادام افزایش می یابد، مقدار و دفعات تغذیه با فرنی کم می شود.مواد لازم برای تهیه حریره بادام:

نصف لیوان

شیر پاستوریزه

ربع قاشق چایخوری

شکر

1 قاشق مرباخوری سرصاف

آرد برنج

5 عدد

مغز بادام شیرین پوست گرفته و رنده شده

طرز تهیه:

بادام ها را رنده کرده و در یک پارچه ململ می ریزیم و داخل شیر فشار می دهیم تا شیره خود را پس دهد. آرد برنج را در آن حل کرده و شکر را نیز به آن اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا قوام بیاید.

توجه: 

از زمان شروع غذای کمکی، باید آب جوشیده خنک شده را به اندازه کافی به شیرخوار داد.

حریره بادام نیز مانند فرنی از یک قاشق مرباخوری، یک بار در روز شروع می شود تا روز ششم و هفتم به 12 قاشق مرباخوری در روز می رسد. فراموش نشود که در این هفته به تدریج مقدار و دفعات تغذیه با حریره بادام افزایش می یابد و تغذیه با فرنی کم می شود. بنابراین در هر وعده یا در تمام دفعات می توان حریره بادام را جایگزین فرنی کرد.

دو هفته آخر ماه هفتم:

ضمن ادامه تغذیه با شیرمادر قبل از هر وعده غذای کمکی، در این دو هفته، شیرخوار با غذای جدیدی آشنا شده و سوپ به رژیم غذایی او اضافه می شود. به این ترتیب که روز اول، صبح و عصر و شب هر بار از 3 قاشق مرباخوری فرنی یا حریره بادام استفاده می کند و ظهرعلاوه بر فرنی یا حریره بادام، یک قاشق مرباخوری سوپ هم می خورد. به این ترتیب هر روز 1 قاشق مرباخوری به سوپ ظهر و شب اضافه، ولی از فرنی یا حریره بادام کم می شود تا بر حسب اشتهای کودک مقدار سوپ به 3 تا 6 قاشق مرباخوری در هر وعده برسد.

برای سهولت کار و رعایت تنوع در غذای شیرخوار، می توان یک روز در میان از فرنی و حریره بادام استفاده کرد.

مواد لازم برای تهیه سوپ:

یک تکه خورشی( معمولاً به اندازه یک تخم مرغ متوسط) به ترتیب اولویت و ارحجیت گوشت گوسفند، مرغ و گوساله

گوشت بدون چربی

یک قاشق مرباخوری

برنج

یک سوم هویج متوسط

هویج

طرز تهیه:بعد از این که گوشت کمی پخته شد، برنج و هویج به آن اضافه می شود. پس از پختن کامل باید همه مواد سوپ را مخلوط و نرم کرد تا به غلظت فرنی برسد.

توجه:

1- هر سه روز یک بار یک نوع سبزی به مقدار کم به سوپ اضافه می شود، مانند جعفری، گشنیز و یا لوبیا سبز، کدوی سبز، کرفس و... .

2- به سوپ، نمک، شکر یا چاشنی نباید اضافه کرد.

3- بهتر است کدو، کرفس و لوبیا سبز را اول پخته بعد به سوپ اضافه کرد.

4- سبزی ها باید در آخرین لحظات پخت سوپ اضافه شوند. در ظرف را نیز ببندید تا ویتامین های آن از بین نرود.

5- اسفناج تا 1 سالگی مجاز نبوده و نباید به سوپ شیرخوار اضافه شود.

 

منبع:tebyan.net

 
برچسب ها: تغذیه کودک در هفت ماهگی , کودک 7 ماهه من , تغذیه در هفت ماهگی بارداری , تغذیه کودک هشت ماهه

آموزش تصویری پوره سبزیجات برای نوزاد

همراه با آموزش جامع و تصویری تهیه پوره سبزیجات برای کودکان و نوزادان.یک غذای سالم یک غذای مقوی تهیه اسان و کم هزینه در منزل دقت داشته باشید پوره سبزیجات و خوراندن ان به نوزادن و کودکان در طیف های سنینی مختلف چند ماهگی تا چند سالگی بسیار زیاد از طرف پزشکان و مخصوصا متخصصان تغذیه کودک توصیه شده است

مواد لازم :

 سیب زمینی پخته شده  یک عدد
 هویج پخته  نصف عدد
 کلم بروکلی پخته شده  1/3 پیمانه
 شیر  پنج قاشق سوپخوری


مواد لازم :

 سیب زمینی پخته شده یک عدد 
 تره فرنگی  سه قاشق سوپخوری
 نخود فرنگی  سه قاشق سوپخوری
 آب مرغ  نصف پیمانه


طرز تهیه:
سبزیجات را به همراه شیر در مخلوط‌کن ریخته تا به شکل پوره در آید.
این پوره منبع غنی از ویتامین c ،اسید فولیک و بتاکاروتن است.

طرز تهیه:
سبزیجات را باآب مرغ در مخلوط‌کن ریخته و به شکل پوره در آورید. این پوره منبع غنی از ویتامین C، ویتامین A و اسید فولیک می‌باشد.
شش تا نه ماهگی زمان رشد سریع کودکان است. وقتی کودک شما به پوره‌های ساده عادت کرد. می‌توان او را با ترکیب‌های پیچیده‌تر از سبزیجات که طعم تندتر و بافت غلیظ تر دارند آشنا کرد.

منبع:http://www.beytoote.com/

 
برچسب ها: طرز تهیه انواع پوره برای نوزادان , طرز تهیه پوره سبزیجات , پخت آسان پوره سبزیجات ,نحوه پخت پوره سبزیجات , پوره سبزیجات برای کودکان , پخت غذای کودکان , آموزش آشپزی

چگونه کودکم را از شیر بگیرم؟

این سوال بیشتر مادرها میباشد:چگونه کودکم را از شیر بگیرم سوالات بسیار زیاد کاربران سایت های مختلف با این موضوع:بهترین سن برای گرفتن شیر و پشتان مادر از کودک چه زمانی است؟طبیعتا همیشه و همیشه در لحظه ی گرفتن شیر مادر از کودکان مقداری نگرانی و استرس نیز به همراه خواهد بود که نکند الان وقتش نرسیده گریه های ناتمام کودکان پس از گرفتن شیر از ان ها در هفته های اول موجب میشود تا مادران از روی دلسوزی مجددا اقدام به شیر دادن به فرزند خود کنند که البته این اشتباه است چون موجب پیدایش عادت و وابستگی بین شیر مادر و کودک میشود چاره کار چیست؟با این مقاله مهم از توپ تاپ که در زمینه پاسخگویی به این قبیل سوالات گرداوری شده است همراه باشید گفته های زیادی را نیز در زمینه گرفتن شیر از کودکانه به شکل شبانه و در شب و همچنین مبحث دعا خواندن برای گرفتن شیر از نوزاد و یا سوالاتی در زمینه گرفتن شیر از کودکان 15 ماهه تا 20 ماهه نیز وجود دارد و یا اینکه اگر کودکم را از شیر بگیرم برای او عوارض و معایبی دارد یا خیر؟

1-از شیر گرفتن بچه وقت و صبر می‌خواهد

او از زمانی که پا به دنیا گذاشته، در آغوش مادر قرار گرفته و شیر او را خورده است. طبیعی است که به راحتی نمی‌تواند از آن دل بکند. پس بهتر است یک بازه زمانی چند هفته‌ای را برای ترک شیر، برای او در نظر بگیرید. در این دوران باید برنامه‌های ویژه‌ای تدارک ببینید زیرا بچه‌ها معمولاً پرخاشگر می‌شوند. آرامش خود را حفظ و سعی کنید رفتاری آگاهانه در برابر آن‌ها داشته باشید. اگر قرار باشد با اولین گریه و فریاد دوباره به او شیر بدهید، هیچ وقت موفق نخواهید شد.

 

2- پیش از آن که کودک را از شیر بگیرید، او را به غذا خوردن و نوشیدن مایعات با لیوان عادت دهید

این موضوع باعث می‌شود که برای ترک خوردن شیر مادر مجبور به تحمل سختی‌های غذا خوردن با قاشق و چنگال نشود. برای او سرویس غذاخوری جداگانه‌ای، با طرح‌های کودکانه و رنگ‌های شاد و تند بخرید.

در دورانی که قصد دارید او را از شیر بگیرید، از پدر خانواده بخواهید به او غذا بدهد یا وقت‌هایی که شیر می‌خواهد، او را در آغوش بگیرد و بیرون از خانه ببرد

 

به جای لیوان‌های شیشه‌ای هم که برای بچه‌ها خطرناک است، می‌توانید از قمقمه‌های رنگی پلاستیکی استفاده کنید. این وسایل حواس بچه‌ها را پرت و به دلیل جذابیت‌هایی که دارد، آن‌ها را به خوردن غذا و نوشیدن مایعات تشویق می‌کند.

 

3- به تدریج فاصله زمانی شیر دادن‌ها را بیشتر کنید

صبح‌ها وقتی کودک از خواب بیدار شد به او شیر دهید و نوبت بعدی را تا جایی که امکان دارد به تأخیر بیندازید. در این حالت خود به خود، تعدادی از دفعات شیردهی حذف می‌شود. البته باید این زمان را با خوراکی‌های مقوی و میوه‌ها پُر کنید. اگر گرسنه بماند حتماً باز هم به سراغ شما می‌آید.

 

4- اگر شاغل هستید و کودکتان عادت کرده است که در زمان و مکان خاصی شیر بخورد، باید حواستان به زمان باشد

در ساعت‌های شیردهی سعی کنید خود را مشغول نشان دهید در عوض کمی آب میوه یا یک لیوان شیر را برای نوشیدن در اختیار کودک بگذارید. بهتر است برای این کار نوشیدنی مورد علاقه او را انتخاب کنید تا با رغبت آن را بنوشد. اگر بیشتر اوقات در جای خاصی از خانه به او شیر می‌دادید، سعی کنید دکوراسیون خانه را تغییر دهید. با این کار چیزهایی که او را یاد شیر خوردن می‌اندازد از خاطرش می‌رود.

toptoop.irدر چه سن و در چه زمانی کودکم را از شیر بگیرم

5- در برنامه‌های روزانه‌ی او تغییرهایی به وجود ورید

 

 

او را زمان بیشتری خارج از خانه نگه دارید تا در عادت‌های او تغییر ایجاد شود. کودک را بیشتر به خانه پدر و مادربزرگش یا به پارک ببرید. بچه‌ها در این سنین به راحتی با جایگزین‌ها کنار می‌یند پس سعی کنید روش‌ها و کارهای مناسبی را برایش در نظر بگیرید.

 

6- از همسرتان کمک بگیرید

از او بخواهید وقت بیشتری را با فرزندتان بگذراند. در دورانی که قصد دارید او را از شیر بگیرید، از پدر خانواده بخواهید به او غذا بدهد یا وقت‌هایی که شیر می‌خواهد، او را در آغوش بگیرد و بیرون از خانه ببرد. پدر می‌تواند شب‌ها فرزندتان را بخواباند و در کنار او باشد زیرا بسیاری از بچه‌ها عادت دارند با مکیدن سینه مادر خود به خواب بروند.

 

7- اگر امکان دارد، او را با پدر و مادربزرگش یا یکی از اعضای خانواده که با او صمیمیت بیشتری دارد، به مسافرت بفرستید

دور بودن او از فضای خانواده ممکن است خیلی از عادت‌های او را از سرش بیندازد. قبل از انجام این کار مطمئن شوید که او می‌تواند چند روز بدون شما و در محیطی غریب به راحتی زندگی کند. این امر در مورد برخی از بچه‌ها قابل اجرا نیست زیرا جدایی‌شان از پدر و مادر، حس بی اعتمادی را در آن‌ها به وجود می‌ورد.

 

8- در طول روز وقت بیشتری به کودکتان اختصاص دهید

او در تمام مدت شیر خوردن به بوی بدن مادر و صدای ضربان قلب او عادت کرده است؛‌ این عوامل به او آرامش می‌دهند. با او بازی کنید، او را در آغوش بگیرید، از او بخواهید در کارهای خانه به شما کمک کند.

می‌توانید از قمقمه‌های رنگی پلاستیکی استفاده کنید. این وسایل حواس بچه‌ها

را پرت و به دلیل جذابیت‌هایی که دارد، آن‌ها را به خوردن غذا و نوشیدن مایعات تشویق می‌کند

 

مرتب تکرار کنید که او در حال بزرگ شدن است و باید بعضی از عادت‌هایش را ترک کند. در این حالت کمتر ضربه روحی می‌خورد و روابط مادر و فرزند هم دچار مشکل نمی‌شود.

 

9- در روش‌های سنتی، مادران موادی مانند فلفل را به نوک سینه خود می‌زدند تا کودک از خوردن شیر امتناع کند

بعضی از بچه‌ها چنان به شیر مادر وابسته‌اند که حاضرند تندی و تلخی را به جان بخرند اما دست از شیر خوردن برندارند. برای انجام این کار حتماً با متخصص اطفال مشورت کنید. داروهای گیاهی خواص و عوارضی دارند که ممکن است برای کودک شما مضر باشد.

 

10- سعی نکنید خود را بیمار و سینه‌تان را زخمی نشان دهید

با این کار کودک ناراحت می‌شود و ممکن است از وضعیت پیش‌آمده بترسد و وحشت کند. در این حالت نه تنها مشکلی حل نمی‌شود بلکه موضوع جدیدی به مشکلات خود اضافه کرده‌اید. بچه‌ها در دورانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، وابستگی‌های عاطفی شدیدی پیدا می‌کنند و این رفتار شما به آن‌ها صدمه می‌زند.

منبع:tebyan.net

 
برچسب ها: از شیر گرفتن کودک و درد سینه , از شیر گرفتن کودک با صبر زرد , از شیر گرفتن کودک 20 ماهه , از شیر گرفتن شبانه کودک , عوارض از شیر گرفتن کودک برای مادر

بهترین میوه برای کودکان چیه؟

در یکی از انجمن های توپ تاپ سوال مادری در این زمینه:بهترین میوه برای کودکان چیه؟مناسب ترین و مفید ترین میوه در سنین مختلف یک تا شش سالگی برای کدوکان کدام میوه ها هستند؟همچنین بحث درباره میوه های ممنوعه برای کودکان را نیز در همین مقاله خواهیم داشت سوالات فراوانی که مادران در زمینه دادن اب میوه برای کودکان داشتند و اینکه ایا خوردن و مصرف اب میوه برای کودکان مهم و مفید است یا خیر توجه داشته باشید درباره این دو موضوع نیز در مقاله بعدی صحبت خواهد شد دادن میموه لیمو شیرین به نوزادان و میوه های مناسب برای نوزادن 8 ماهه و 6 ماهه

موز یکی از پرمصرف‌ترین میوه‌های دنیا است و حتی بعضی از دانشمندان معتقدند، شاید اولین میوه‌ای باشد که بشر خورده. از فوایدی که احتمال داده می‌شود به خوردن موز مربوط است، می‌توان به کاهش خطر سرطان، آسم، کاهش فشار خون و بهبود شرایط قلب اشاره کرد.

 

موز شامل مواد مغذی بسیاری است طوری که به عنوان یکی از غذاهای طبیعی کامل معرفی شده است.

موز یکی از منابع غنی پتاسیم الکترولیت است که توسط عضلات مصرف می‌شود و شیمیایی خون را تنظیم می‌کند. همچنین برای نوزاد ویتامین A، ویتامین B۶، ویتامین C، کلسیم، منیزیم، آهن و روی فراهم می‌کند.

 

گفته می‌شود، اگر کودک در سال‌های اولیه زندگی‌اش موز، پرتقال و آب پرتقال بخورد، احتمال ابتلای او به سرطان خون در کودکی کم می‌شود. هم‌چنین فیبر موجود در موز به کاهش خطر سرطان روده بزرگ کمک می‌کند.

 

کودکان موز را دوست دارند زیرا شیرینی طبیعی دارد و هرچه میوه رسیده‌تر باشد، شیرینی آن نیز افزایش می‌یابد و انرژی زیادی را برای رشد کودکان فراهم می‌کند. به علاوه، موز رسیده حاوی پکتین، فیبر محلول است که همه چیز را از طریق دستگاه گوارش به حرکت وا می‌دارد و از یبوست جلوگیری می‌کند. (البته به یاد داشته باشید که موز کال می‌تواند تاثیر معکوس داشته باشد و موجب یبوست شود)

اگر کودک شما دوره نقاهت خود را پس از اسهال طی می‌کند، موز می‌تواند در جایگزینی الکترولیت‌های از دست رفته مفید باشد.

اگر همچنان این فواید برای شما کافی نیست باید بگویم که موز برای استخوان و دندان‌ها نیز مفید است، زیرا مصرف آن کلسیم بدن را تامین می‌کند.  

toptoop.irمعرفی مناسب ترین میوه ها برای کودکان

موز تسکین دهنده دستگاه گوارش است

 
موز به عنوان غذای اصلی
 موز برای کودکان به عنوان غذای اصلی شناخته می‌شود. جدا از خاصیت مقوی بودن‌اش، موز رسیده به آسانی قابل هضم است و راحت برای مصرف آماده می‌شود.
 
موز تسکین دهنده دستگاه گوارش نیز است. منابع بسیاری موز را به عنوان غذای اصلی کودکانی که مشکلات گوارشی دارند، توصیه می‌کنند. اگر چه بسیاری از والدین این را تکذیب می‌کنند.
 
اگر می خواهید موز را به عنوان غذای اصلی به کودک خود دهید، به سادگی یک موز رسیده را پوست بکنید، سپس آن را با چنگال له کنید. می‌توانید مقداری شیر مادر یا شیر خشک به آن اضافه کنید تا مناسب کودک‌تان شود. اگر کودک شما حداقل ۶ ماه دارد(سنی که به کودکان توصیه می‌شود خوردن غذای جامد را آغاز کند.) اضافه کردن مواد اضافی ضروری نیست.
 
یکی از فواید موز این است که در تمام فصول یافت می‌شود. البته گاهی موزهای نرسیده را می‌چینند و با کشتی به کشورهای‌ مختلف برای فروش می‌فرستند که در این صورت اول آن‌ها را در اتاق مخصوصی که پر از گاز اتیلن است نگه می‌دارند تا پخته شوند، سپس به فروشگاه‌ها پخش می‌کنند. (به همین دلیل است که شما گاهی موز سبز را در فروشگاه‌ها می‌بینید.)
 
موزهایی که به طور طبیعی و به آهستگی رسیده می‌شوند، طعم بهتری دارند.
 
بر خلاف بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات، طعم موز به سایز آن بستگی ندارد. موزه‌‌های بزرگ به اندازه موزهای کوچک خوشمزه‌اند. هر چند شاید شما موز کوچک را برای کودک‌تان ترجیح دهید.

 موقع خرید موز دقت کنید که پوست آن لک‌ نداشته باشد. موز خیلی سبز هم نخرید، مگر آن که بخواهید آن را برای چند روز نگه‌ دارید تا رسیده شود. شما می‌توانید با قرار دادن موز خام در کیسه‌ای پلاستیکی عمل رسیده شدن را سرعت بخشید. با این روش موز به طور طبیعی با گاز اتیل پخته می‌شود.
 
اگر موز شما پخته است، می‌توانید آن را در یخچال بگذارید. احتمال دارد که پوست‌اش سیاه شود اما این عمل به طعم آن آسیب‌ای نمی‌رساند. توجه کنید که موز را وقتی خام است در یخچال نگه ندارید زیرا از رسیده شدن آن جلوگیری می‌کند، حتی اگر آن را دوباره از یخچال بیرون آورید.
 
آیا ممکن است کودک‌ام به موز آلرژی داشته باشد؟
 موز معمولا آلرژی نمی‌آورد اما هر فردی ممکن است به هر ماده غذایی آلرژی پیدا کند. بنابراین هنگامی که کودک شما موز می‌خورد، با دقت به نشانه‌های احتمالی آلرژی در او توجه کنید.

 دونوع آلرژی به موز وجود دارد:
یک نوع آن مربوط به آلرژی به لاتکس می‌شود که در این صورت شما باید با پزشک مشورت کنید. شاید مجبور شوید مدتی از دادن موز به کودک‌تان خودداری کنید.
 
نوع دوم آلرژی به موز مربوط به آلرژی گرده است که سندرم آلرژی دهانی شناخته می‌شود و علائم آن نیز به سرعت ظاهر می‌شود که معمولا با تورم یا خارش گلو یا دهان همراه است

منبع:http://www.beytoote.com

 
برچسب ها: میوه های ممنوعه برای نوزادان , آب میوه برای نوزاد , میوه برای نوزاد 8 ماهه , لیمو شیرین برای نوزاد
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 14288
  • کل نظرات : 283
  • افراد آنلاین : 196
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 259
  • آی پی دیروز : 117
  • بازدید امروز : 1,246
  • باردید دیروز : 195
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 14
  • بازدید هفته : 2,362
  • بازدید ماه : 6,906
  • بازدید سال : 63,828
  • بازدید کلی : 1,836,286