loading...
گیل عکس,اس ام اس ,اس ام اس جدید ,اس ام اس خنده دار ,اس ام اس عاشقانه ,استاتوس, استاتوس 95 ,تصاویر عاشقانه ,جديدترين عکس هاي بازيگران ,جديدترين
masoud بازدید : 25 چهارشنبه 11 فروردین 1395 نظرات (0)

سلفی های ماریا شاراپووا ، تنیسور ثروتمند جهان

 

ماریا شاراپووا ، عکس بهترین تنیسور زن

ماریا شاراپووا، تنیسور مشهور روس و ثروتمندترین زن جهان یکی از ورزشکاران سلفی بازی است که تقریبا از هر فرصتی برای منتشر کردن عکس در اینستاگرام و توییترش استفاده می کند.

بازدید : 9,184 نفر

 

 ماریا شاراپووا یکی از ثروتمندترین زنان جهان ، سلفی های متعددی را در صفحات اجتماعی منتشر کرده است که همین او را ملقب به یکی از چهره های سلفی باز کرده است. شاراپووا یکی از اینستا بازترین ورزشکاران زن هست که در سال های اخیر به عنوان مدل و سفیر تبلیغاتی برندهای مختلف نیز فعالیت دارد. 

ماریاشاراپووا ، عکس بهترین تنیسور زن ، سلفی ورزشکاران

عکس های سلفی ماریا شاراپووا ، سلفی ورزشکاران ، ثروتمندترین زن جهان

عکس های سلفی ماریا شاراپووا و هم تیمی هایش

ماریا شارپووا ، ثروتمندترین زن جهان ، تنیسور زن روسی

عکس ماریا شارپووا و دوستانش داخل ماشین پورشه تنیسور زن روس

سلفی جالب ماریا شاراپووا ، تنیسور زن روسی ، عکس ماریا شاراپوا

سلفی ماریاشاراپووا ، عکس ماریا شاراپوا ، ماریا شاراپووا

عکس سلفی ماریاشاراپووا و هوادارانش

سلفی تنیسوز رن روس ، ماریا شاراپووا ، عکس بهترین تنیسور زن

عکس سلفی تنیسوز رن روس ماریا شاراپووا با یکی از دوستانش

بیوگرافی ماریا شاراپووا

ماریا شاراپووا (زادهٔ 19 آوریل 1987) تنیس باز مشهور روس است که در سال های 2012 و 2005 رتبهٔ اول بین تنیس بازان زن دنیا را کسب کرد. پدر و مادر وی اهل گومل بلاروس هستند اما خود ماریا در شهر نیاگان در روسیه به دنیا آمده است. پدر ماریا او را در سن 7 سالگی به آمریکا برد، اما مادرش به خاطر مشکل گرفتن روادید نتوانست آن ها را همراهی کند. ماریا از آن زمان در آمریکا زندگی می کند اما ملیت روسی خود را حفظ کرده است. شاراپووا بیشترین دستمزد را در بین زنان ورزشکار دریافت کرده است.

او همچنین در سال 2008 با کنار زدن رقبایی مثل ژوستین انه و آنا ایوانوویچ قهرمان اولین گرند اسلم سال یعنی مسابقات آزاد استرالیا شد. او جزو ده تنیس باز جهان است که توانسته هر 4 گرند اسلم ویمبلدون 2004، آزاد امریکا 2006، آزاد استرالیا 2008 و آزاد فرانسه 2012 فتح کند همچنین او برای اولین بار درالمپیک 2012 شرکت کرد و برنده مدال نقره شد. او 8 فینال گرند اسلم دارد که در 4 فینال بازنده شده است و جزو 30 تنیس باز برتر جهان در طول تاریخ است. ماریا شاراپووا کاری را انجام داد که تا قبل از او هیچ یک از بانوان ورزشکار شوروی سابق و یا روسیه موفق به انجام آن نشده بودند. او در صدر جدول رتبه بندی انجمن تنیس زنان جهان قرار گرفت.

در 52 هفته رقابت های مختلف، او در بین شرکت کنندگان، بهترین نتیجه را کسب کرد. گفتنی است که ماریا پانزدهمین نفری است که موفق به تصاحب این عنوان در طول تاریخ 30 سالهٔ حیات این انجمن شد.

سلفی های ماریا شاراپووا، تنیسور زن روس

سلفی ماریاشارپووا ، ماریا شاراپووا ، عکس بهترین تنیسور زن

عکس سلفی ماریاشارپووا با پاپ

ماریاشاراپووا و همسرش ، ماریا شاراپووا ، عکس بهترین تنیسور زن

عکس سلفی ماریاشاراپووا و نامزدش

 سلفی ماریاشاراپووا ، ماریا شاراپووا ، عکس بهترین تنیسور زن

عکس سلفی ماریاشاراپووا در حال گریم

سلفی هواداران ماریا شاراپووا ، ماریا شاراپووا ، عکس بهترین تنیسور زن

سلفی هواداران ماریا شاراپووا بدون اطلاع او

عکس جالب ماریاشارپووا ، ماریا شاراپووا ، عکس بهترین تنیسور زن

عکس جالب ماریاشارپووا بعد از تمرین

سلفی تنیسور مشهور ، ماریا شاراپووا ، عکس بهترین تنیسور زن

سلفی ماریا شاراپووا و تنیسورهای مشهور

ماریاشاراپووا ، ماریا شاراپووا ، عکس بهترین تنیسور زن

سلفی ماریاشاراپووا در کارواش

ماریاشاراپووا ، ماریا شاراپووا ، عکس بهترین تنیسور زن

عکس سلفی ماریاشاراپووا در متروی شلوغ لندن

سلفی تنیسوز زن روس ، ماریا شاراپووا ، عکس بهترین تنیسور زن

عکس سلفی تنیسوز زن روس با برج ایفل

ماریا شاراپووا در دنیای مد و تبلیغات نیز، یک چهره مشهور هست که قراردادهای بسیاری با برندهای مشهور دارد. پورشه و نایک، از جمله اسپانسرهای فعالیت های بازاریابی و ورزشی خانم خاص دنیای تنیس زنان می باشد. ماریا شاراپووا از طریق شبکه های اجتماعی مانند توییتر https://twitter.com/mariasharapova با مخاطبان خود در سراسر جهان در ارتباط هست. شاراپووا در سال های اخیر، فعالیت زیادی در شبکه های اجتماعی داشته است و توانسته به محبوبیت و کسب و کار تبلیغاتی خود بیافزاید. بیش از 608 هزار نفر مخاطب ایشان در اینستاگرام می باشند. بیش از 200 عکس حرفه ای از فعالیت های زندگی ایشان در چند سال اخیر ایشان در صفحه شخصی منتشر شده که جالب توجه هست. تصاویر منتشر شده بر روی صفحه شخصی ماریا در اینستاگرام، خیلی حرفه ای و روتوش شده هست و به نظر می رسد، ایشان برای مخاطبان و نشریاتی که از این تصاویر استفاده می کند، ارزش قائل هست!

 ماریاشاپووا ، ماریا شاراپووا ، عکس بهترین تنیسور زن

عکس ماریاشاپووا با ماشین پورشه اش

ماشین تنیسور زن روس ، ماریا شاراپووا ، عکس بهترین تنیسور زن

ماشین تنیسور زن روس ،ماریاشارپووا

ماریاشاراپووا ، ماریا شاراپووا ، عکس بهترین تنیسور زن

عکس سلفی ماریاشاراپووا در کنار ماشینش 

ماریاشاراپووا ، ماریا شاراپووا ، عکس بهترین تنیسور زن

سلفی ماریاشاراپووا،تنیسور زن روس در پورشه جدیدش 

سلفی های ماریا شاراپووا ، تنیسور ثروتمند جهان

علاقه ماریا شاراپووا به کیک تولد ایرانی + عکس

 

ماریا شاراپووا ، بیوگرافی ماریا شاراپووا

ماریا شاراپووا برترین تنیس باز روسی در جهان تولد خود را با کیک ایرانی جشن گرفت و تصویر آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

بازدید : 7,194 نفر

 

ماریا شاراپوواتنیسور سرشناس روس تولد بیست و هشت سالگی خود را با کیک ایرانی جشن گرفت و در صفحه اجتماعی خود با انتشار تصویری مربوط به جشن تولد 28 سالگی اش، نوشت: اشتیاق برای کیک تولدم از حدود یک هفته پیش... قنادی ایرانی مورد علاقه ام.

ماریا شارپووا ، بیوگرافی ماریا شاراپووا ، عکس ماریا شاراپوا

ماریا شاراپووا تنیس باز مشهور روس و متولد ۱۹ آوریل ۱۹۸۷ است که در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۰۵ رتبه اول بین تنیس بازان زن دنیا را کسب کرد.پدر و مادر وی اهل گومل بلاروس هستند اما خود ماریا در شهر نیاگان در روسیه به دنیا آمده است.

او جز ده تنیس باز جهان است که توانسته هر ۴ گرند اسلم ویمبلدون ۲۰۰۴ , آزاد امریکا ۲۰۰۶ , آزاد استرالیا ۲۰۰۸ و آزاد فرانسه۲۰۱۲ فتح کند همچنین او برای اولین بار درالمپیک ۲۰۱۲ شرکت کرد و برنده مدال نقره شد. او ۸ فینالگرند اسلم دارد که در ۴ فینال بازنده شده است و جز ۳۰ تنیس باز برتر جهان در طول تاریخ است.

علاقه ماریا شاراپووا به کیک تولد ایرانی + عکس

جذاب ترین زن تنیسور جهان + تصاویر

 

ورزشکاران زن ، ورزشکار زن خارجی

جذاب ترین زن تنیسور جهان ماریا شاراپووا از کشور روسیه است که علاوه بر حضور در بین 10 زن برتر تنیس جهان به عنوان جذاب ترین زن هم انتخاب شده است که تصاویری از او را در ادامه می بینید.

بازدید : 30,509 نفر

 

ماریا شاراپووا به همراه هم وطن خود سرنا ویلیامز برای حضور در مسابقات قهرمانی تنیس زنان در سنگاپور تمرینات جدی خود را برای کسب آمادگی انجام می دهند.
ماریا شاراپووا یکی از تنها زنان تنیسور مطرح روسیه است که یک دهه  فعالیت حرفه ای و افتخار آفرینی برای روسیه داشته است و به عنوان یک زن روسی جزو 10 تنیسور برتر زن جهان نام خود را ثبت کرده است.
 
جذاب ترین زن تنیسور جهان ، ورزشکار زن خارجی ، ماریا شاراپووا
ماریا شاراپووا جذاب ترین زن تنیسور جهان
 
او در کنار موفقیت های خود پرچم دار گروه اعزامی روسیه به مسابقات المپیک 2012 لندن بود که آن را تجربه ای شیرین می داند.
 
جذاب ترین زن تنیس جهان ، ماریا شاراپووا ، جذاب ترین زن تنیسور
 ماریا شاراپووا در میان هوادارانش
 
مسابقات 6 میلیون و پانصد هزار دلاری قهرمانی زنان سنگاپور از تاریخ 20 تا 26 اکتبر با شرکت هشت تنیس باز برتر جهان برگزار می شود.

جذاب ترین زن تنیسور جهان + تصاویر

"ماریا شاراپووا" ثروتمندترین و زیباترین زن ورزشکار دنیا

 تصوير

نام: ماریا شاراپووا
ملیت: روس
تولد: 19 آپریل 1987
قد: 88/1 متر
وزن: 59 کیلوگرام

در تاریخ 19 آپریل 1987 و در خانه سرگئی شاراپووا و آلایلنا مادر و پدر ماریا ـ دختری به دنیا آمد که والدینش نام ماریا را برای او انتخاب کردند و قصد داشتند تا او را به نحوی بزرگ کنند که در آینده بتواند نام شاراپووا را حفظ کند.

پدر و مادری تحصیل‌کرده


والدین ماریا در کنار این که به کار مصروف بودند، در زمینه تحصیل نیز موفق به نظر می‌رسیدند به نوعی که پدرش معلم بود و مادرش اقتصاددان این امر توانست بر نحوه رشد ماریا تأثیرگذار باشد و او با برنامه‌ریزی مشخص والدینش کلان شود.

تمرین در ۲ سالگی

ماریا تمرین تنیس را در 2 سالگی و زیر نظر پدرش آغاز نمود و در 4 سالگی بازی تنیس را در پیش گرفت و پس از ملاقات با (مارتینا ناور تیلاوا) و تشخیص استعداد دختر کوچک تنیس، پدرش تصمیم گرفت تا ماریا را به آکادمی تنیس نیک بولتیری در امریکا بفرستد.

قهرمانی در ۶ سالگی و ترک وطن

دختر طلایی تنیس روسیه در همان 6 سالگی و دوران آغازین تنیس در تونمنتی که در روسیه برگزار شد، به قهرمانی رسید و در سال 1993 کشورش را به قصد فلوریدای امریکا ترک کرد تا در جایی به تمرین بپردازد که در آن مکان آغاسی، کوریه و کورنیکووا تمرین می‌کردند و آموزش می‌دیدند.

پس از آن‌که مربی آکادمی نیک بولتیری استعداد خارق‌العاده را در این دختر روس حس کرد، ماریا در این آکادمی پذیرفته شد.

پیوستن مادر به دختر

پس از مدت 2 سال که ماریا دور از مادرش و در امریکا زندگی می‌کرد، مادرش نیز به امریکا رفت تا در کنار دختر خود باشد.
مادر ماریا اجازه خروج از روسیه را نداشت. در این مدت ماریا به خوبی تنیس را فرا گرفته بود و توانسته بود تنیس را در غربت، دور از خانواده و از همه مهم‌تر این که به زبان غیرروسی بیاموزد.

هدف اصلی در زندگی

چون تنیس هدف اصلی زندگی ماری را تشکیل می‌داد، هیچ عاملی مانع یادگیری او نشد و حاضر بود تا زندگی مشقت ‌باری را در آکادمی تحمل کند و مشکلات را پشت سر بگذارد اما به هدفش برسد.

تصوير


حضور در مسابقات جهان


ماریا تنها 8 سال داشت که قهرمان Orang Bowl در شهر فلوریدای آمریکا شد و با این درخشش در تیم تنیس فدراسیون روسیه حضور یافت.

اولین گرند اسلم

سال 1996 سالی رویایی و پر خاطره برای شاراپووای جوان بود. چون در این سال او توانست اولین گرنداسم خود را تجربه کند. خودش می‌گوید: «حضور در اولین گرند اسلم برای خودم که تنها 9 سال داشتم بسیار جالب و غیر منتظره بود.»
به عقیده او این موفقیت‌ها در جوانی و حتی نوجوانی نتیجه کوشش، سعی و همتش بوده است که موفق شده تا پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی ‌کند.

قهرمانی در WTA

ماریا در 1998 اولین قهرمانی در WTA را نیز تجربه کرد تا دنیای تنیس زنان قهرمان جوانی را شاهد باشد.
این قهرمانی که در توکیو کشور جاپان به دست آمد، هرچند در مسابقات دو نفره بود، اما به گفته خودش مقدمه‌ای بر صعود به قله افتخار بوده است. «این قهرمانی، در کنار مارتینا هینگیس راه را برای صعود به درجات بالاتر هموار کرد و امیدوارم روزی در صدر باشم.»

قهرمانی "اپن" استرالیا در 12 سالگی

شاید تنیس زنان تا سال 1999 به خاطر نداشته باشد که دختر 12 ساله‌ای، قهرمان یکی از معتبرترین گرند اسلم‌ها شود و این کار با قهرمانی ماریا در اپن استرالیا رقم خورد.

می‌دانید او بعد از این قهرمانی چه گفت؟ او گفت: «قهرمانی در اپن استرالیا را در ذهنم نیز نمی‌توانستم جای بدهم. حالا که قهرمان شدم، فکر می‌کنم در خواب هستم.»

دو سال آسیب‌دیده‌گی

سال‌های 1999 و 2000 سال‌های خوبی برای ماریا نبود و او این دو سال را با آسیب‌دیده‌گی سپری کرد و به مدت دو سال از میادین تنیس به دور بود اما مصدومیت نیز نتوانست عاملی بر سر راه شاراپووا باشد.

ماریا پس از گذراندن مصدومیت باز هم چشم به مسابقات آینده دوخته بود تا بتواند قهرمانی‌های دیگر را نیز تجربه کند.

تصوير

حضور کاملاً حرفه ا‌یی

با پایان یافتن مصدومیت‌های دو ساله برای ماریا، او در سال 2001 به صورت یک بازیکن کاملاً حرفه‌یی پای در میادین نهاد و در این سال او تنها 14 سال داشت.

قهرمانی‌های پی‌در‌پی

در سال 2003، ماریا در مسابقات انفرادی توکیو، کیوبیک سیتی و مسابقات دو نفره بیرمنگام به صورت پی‌در‌پی قهرمان شد تا به همگان ثابت کند که مصدومیت‌های اخیر بر روی او تأثیرگذار نبود، بلکه عاملی شده است تا او با آمادگی و روحیه کامل‌تر در مسابقات حاضر گردد.

عدم غرور و حضور در جمع ۲۰ تنیس‌باز برتر

ماریا با توجه به این‌که قهرمانی‌های پی‌در‌پی و خوبی را به دست می‌آورد و به یک شهرت جهانی رسیده بود، مغرور نشد و قهرمانی‌ها و افتخارات او را مغرور نساخت و ثابت کرد که تنیس در اولویت او قرار دارد و تجارت و فیشن را تنها به عنوان سرگرمی می‌داند.

در سال 2004 ماریا در جدول رده‌بندی 20 تنیس‌باز برتر جهان قرار گرفت و سپس در مسابقات بیرمنگام در انفرادی و دو نفره به قهرمانی رسید.

اوج افتخار در قهرمانی "ویمبلدون"

آرزوی هر تنیس‌باز جهان قهرمانی در مسابقات ویمبلدون می‌باشد و سرانجام در سال 2004 ماریا نیز بر جام قهرمانی ویمبلدون بوسه زد تا خود را در اوج افتخار و شهرت بیابد.

این قهرمانی در حالی رقم خورد که ماریا، ژاستین هنین بلجیمی را شکست داد تا خاطره تلخ دوره قبل این رقابت‌ها را به فراموشی بسپارد.

با این قهرمانی ماریا خود را به عنوان جوان‌ترین قهرمان ویمبلدون نیز معرفی کرد.

او در دوره قبلی و در دیدار پایانی مغلوب سرناویلیامز امریکایی شده بود.


تنیسور زن روس چهره تبلیغی پورشه شد

ثروتمندترین زن جهان معرفی شد


یک بانوی تنیسور، ثروتمندترین زن جهان شناخته شد.

ماریوشارآپوآ با توجه به سرمایه گذاری شرکت‌های مشهور خودروسازی برخی برندهای پوشاک به عنوان حامی مالی وی توانست ثروتمندترین زن جهان شناخته شد.

ماریا شاراپووا - خبرامروز

 

شارآپوآ تنیسور روسی با در آمدی معادل 22 میلیون پوند در سال ثروتمندترین زن جهان شناخته می‌شود.

درآمد کلی شارآپوآ هم اکنون 100 میلیون پوند تخمین زده می‌شود و این در حالیست که در 3 سال گذشته سره ناویلیانر شانس بیشتری برای کسب این عنوان داشت.

 

ماریا شاراپوا عکس / "ماریا شاراپووا" برد، روس‌ها در آستانه قهرمانی
ورزش> دیگر ورزش ها؛
عکس / "ماریا شاراپووا" برد، روس‌ها در آستانه قهرمانی
دیدار نهایی رقابت‌های فدکاپ در جمهوری چک برگزار می‌شود.
 
[-] اندازه متن [+]
به این مطلب امتیاز دهید
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید
 
 
 

به گزارش سرویس ورزشی "جام نیوز"، ماریا شاراپووا تنیس‌باز محبوب روسی هر دو بازی انفرادی‌اش را با برد پشت سر گذاشت تا کشورش برابر چکی‌ها 2 بر یک پیش بیفتد. از دقایقی دیگر نیز، آخرین بازی انفرادی فدکاپ بین کارولینا پلیسکووا (چک) و آناستازیا پاولیوچنکووا (روسیه) برگزار خواهد شد که در صورت پیروزی تنیس‌باز روسی، شاراپووا و یارانش جام قهرمانی را بالای سر می‌برند.


در صورت تساوی دو تیم در عدد 2، دیدار دونفره قهرمان فدکاپ 2015 را مشخص خواهد کرد.

 

 
عکس ماریا شاراپووا  جدید

عکس ماریا شاراپووا جدید

 

عکس ماریا شاراپووا  جدید

عکس ماریا شاراپووا جدید

 

عکس ماریا شاراپووا  جدید

عکس ماریا شاراپووا جدید

 

عکس ماریا شاراپووا  جدید

عکس ماریا شاراپووا جدید

 

 

عکس ماریا شاراپووا جدید

 

عکس ماریا شاراپووا  جدید

عکس ماریا شاراپووا جدید

 

عکس ماریا شاراپووا  جدید

عکس ماریا شاراپووا جدید

 

 

عکس ماریا شاراپووا جدید

 

عکس ماریا شاراپووا  جدید

عکس ماریا شاراپووا جدید

 

عکس ماریا شاراپووا  جدید

عکس ماریا شاراپووا جدید

 

عکس ماریا شاراپووا  جدید

عکس ماریا شاراپووا جدید

 

 

 

عکس ماریا شاراپووا جدید

جدیدترین عکسهای ماریا شاراپووا  جدید

جدیدترین عکسهای ماریا شاراپووا  جدید

جدیدترین عکسهای ماریا شاراپووا  جدید

 

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا  جدید

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا جدید

 

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا  جدید

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا جدید

 

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا  جدید

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا جدید

 

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا  جدید

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا جدید

 

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا  جدید

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا جدید

 

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا  جدید

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا جدید

 

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا  جدید

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا جدید

 

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا  جدید

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا جدید

 

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا  جدید

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا جدید

 

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا  جدید

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا جدید

 

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا  جدید

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا جدید

 

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا  جدید

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا جدید

 

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا  جدید

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا جدید

 

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا  جدید

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا جدید

 

 

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا  جدید

زیباترین عکس های ماریا شاراپوا جدید

عکس ماریا شاراپووا 95 جديد

 

عکس ماریا شاراپووا  95 جديد

تصاویر ماریا شاراپووا + بیوگرافی

مجموعه : خواندنی های ورزشی

بیوگرافی ماریا شاراپووا,ماریا شاراپووا,عکس ماریا شاراپووا

بیوگرافی ماریا شاراپووا
ورزش‌ تنیس‌در بین‌ زنان‌ از زمانی‌ به‌ اوج‌ رسید كه‌ (اشتفی‌گراف‌) تنیسور آلمانی‌ خود را به‌ صدر جدول‌ رساند و با قهرمانی‌های‌ پی‌ در پی‌، توانست‌ این‌ورزش‌ را در رده‌ زنان‌ بر سر زبان‌ها بیندازد، قبل‌ وبعد از (گراف‌) كه‌ در حال‌ حاضر همسر(آندره‌آغاسی‌) است‌، كسی‌ به‌ مانند او در رده‌زنان‌ در این‌ ورزش‌ به‌ معروفیت‌ نرسید تا این‌ كه‌…
روسیه‌ به‌ داشتن‌ یك‌ تنیسور زن‌ افتخار می‌كندتا حدی‌ كه‌ روز 31 مرداد 84 را به‌ عنوان‌ روزتاریخی‌ در ورزش‌ ملی‌ روسیه‌ اعلام‌ كرده‌ است‌زیرا در این‌ روز تنیس‌باز شماره‌ یك‌ روسیه‌ درصدر جدول‌ رتبه‌بندی‌ جهان‌ جای‌ گرفت‌.

(ماریاشاراپووا) كاری‌ را انجام‌ داد كه‌ تا قبل‌ ازاو هیچ‌ یك‌ از بانوان‌ ورزشكار شوروی‌ سابق‌ و یاروسیه‌ موفق‌ به‌ انجام‌ آن‌ نشده‌ بودند. او در صدرجدول‌ رتبه‌بندی‌ انجمن‌ تنیس‌بازان‌ زن‌ جهان‌قرار گرفت‌. در 52 هفته‌ رقابت‌های‌ مختلف‌ او دربین‌ شركت‌كنندگان‌ بهترین‌ نتیجه‌ را كسب‌ كرد.گفتنی‌ است‌ كه‌ ماریا پانزدهمین‌ نفری‌ است‌ كه‌موفق‌ به‌ تصاحب‌ این‌ عنوان‌ در طول‌ تاریخ‌ 30ساله‌ حیات‌ این‌ انجمن‌ شد. بنا به‌ درخواست‌ شماخوبان‌ به‌ شرح‌ زندگی‌ این‌ اعجوبه‌ دنیای‌ تنیس‌می‌پردازیم‌.
از اهالی‌ چرنوبیل‌
(ماریا شاراپووا) در 19 آوریل‌ سال‌ 1987در (نیاگان‌) در منطقه‌ای‌ از روسیه‌ متولد شد. درحقیقت‌ مهاجرت‌ خانواده‌ (شاراپووا) از نزدیكی‌شهر (چرنوبیل‌)، یكسال‌ پس‌ از فاجعه‌ چرنوبیل‌(پایگاه‌ فضایی‌ روسیه‌) به‌ شهر كوچك‌ نیاگان‌ واقع‌در سیبری‌ صورت‌ گرفته‌ بود. پدرش‌(سرگئی‌شاراپووا) معلم‌ و بوكسور و مادرش‌(آلایلنا) یك‌ اقتصاددان‌ است‌.
ماریا از 2 سالگی‌ زیرنظر پدرش‌ با ورزش‌ تنیس‌آشنا و علاقمند شد و از 4 سالگی‌ بازی‌ تنیس‌ راآغاز كرد. در ملاقاتی‌ كه‌ (مارتینا ناورتیلاوا)مربی‌تنیس‌ اهل‌ چك‌ در مسكو با ماریا داشت‌،استعداد این‌ دختر بچه‌ 6 ساله‌ تنیس‌ باز راتشخیص‌ داد و پدر او را قانع‌ كرد تااو را به‌ آكادمی‌تنیس‌ (نیك‌ بولتیری‌) در آمریكا بفرستد. ماریای‌6 ساله‌ ابتدا در تورنمتی‌ در روسیه‌ شركت‌ جست‌ وبا بدست‌ آوردن‌ كسب‌ مقام‌ برتر، در سال‌ 1993به‌ همراه‌ پدرش‌ به‌ آكادمی‌ تنیس‌ (نیك‌ بولیتری‌)در فلوریدای‌ آمریكا رفت‌.

ناگفته‌ نماند كه‌ سرگئی‌،پدر ماریا با زحمت‌ توانست‌ مبلغ‌ لازم‌ برای‌ تهیه‌بلیط هواپیما را فراهم‌ سازد و او هم‌ نیز به‌ همراه‌دخترش‌ راهی‌ غربت‌ در آن‌ سوی‌ اقیانوس‌ شد.ورود به‌ (بولیتری‌) جایی‌ كه‌ در آن‌ زمان‌ آغاسی‌،كوریه‌ و كورنیكووا آموزش‌ می‌دیدند، تنها با قرارقبلی‌ میسر بود كم‌ و بیش‌ سرگئی‌ موفق‌ به‌ قانع‌كردن‌ مربی‌برای‌ تماشای‌ تمرین‌ دخترش‌ شد وآكادمی‌ (نیك‌ بولتیری‌) استعداد خارق‌العاده‌ای‌را در این‌ دختر بچه‌ روس‌ حس‌ كرد.

ماریا به‌ این‌ترتیب‌ در آكادمی‌ آموزش‌ تنیس‌ پذیرفته‌ شد وپدرش‌ نیز در (فلوریدا) برای‌ كسب‌ درآمد وهزینه‌ كلاسهای‌ آموزشی‌ دخترش‌ مشغول‌ به‌ كارساختمانی‌ شد و هر روز یك‌ ساعت‌ پیاده‌ ازآپارتمانی‌ كه‌ اجاره‌ كرده‌ بود جهت‌ ملاقات‌ بادخترش‌ تا آكادمی‌ تنیس‌ (نیك‌ بولیتری‌) را طی‌می‌كرد.
مادر هم‌ رفت‌
پس‌ از مدت‌ 2 سال‌، (آلایلنا) مادر ماریا كه‌اجازه‌ خروج‌ از روسیه‌ را به‌ اونمی‌ دادند توانست‌ویزای‌ آمریكا را بگیرد و به‌ دختر و همسرش‌ درفلوریدا بپیوندد. ماریا نیز در این‌ مدت‌ به‌ خوبی‌تنیس‌ را آموخته‌ بود. او توانسته‌ بود ورزش‌ تنیس‌را در كشور دیگری‌ به‌ دور از خانواده‌ و به‌ تنهایی‌ ومهمتر از همه‌ با زبانی‌ غیر از زبان‌ روسی‌ به‌خوبی‌فراگیرد. لذا تنیس‌ برای‌ او هدف‌ اصلی‌ درزندگی‌اش‌ شد، تنها چیزی‌ كه‌ به‌ خاطر آن‌ حاضربود زندگی‌ پرمشقت‌ در آكادمی‌ تنیس‌ را تحمل‌كند و مشكلات‌ را پشت‌ سر بگذارد، نتایج‌ كارش‌بود كه‌ بسیار زود ظاهر شد.
ورود به‌ مسابقات‌ جهانی‌
در سال‌ 1995 در حالی‌ كه‌ 8 سال‌ بیشترنداشت‌، قهرمان‌ مسابقات‌ Orange Bowlفلوریدا شد و پس‌ از آن‌ در تیم‌ تنیس‌ فدراسیون‌روسیه‌ حضور یافت‌. در سال‌ 1996 اولین‌ حضورماریا در گراند اسلم‌ بود و 1998 اولین‌قهرمانی‌اش‌ در مسابقات‌ WTA توكیو دربازی‌های‌ دو نفره‌ به‌ همراه‌ (مارتینا هینگیس‌) به‌دست‌ آمد، البته‌ همه‌ این‌ افتخارات‌ در رده‌خردسالان‌ و نوجوانان‌ بود.

ماریا در سال‌ 1997هم‌ توانسته‌ بود به‌ مرحله‌ نیمه‌ نهایی‌ مسابقات‌قهرمانی‌ ویبلدون‌ راه‌ یابد. باوجودی‌ كه‌ رقیب‌ او3 سال‌ از وی‌ بزرگتر و همچنین‌ برنده‌ سه‌ مسابقه‌اولین‌ فدراسیون‌ جهانی‌ تنیس‌ بود. ماریا در سال‌1999 درمسابقات‌ تنیس‌ اپن‌ استرالیا توانست‌مقام‌ قهرمانی‌ را بدست‌ آورد. در این‌ سال‌ ماریا به‌عنوان‌ بهترین‌ بازیكن‌ در بازی‌های‌ دو نفره‌انتخاب‌ شد.

ماریا سالهای‌ 1999 و 2000 را باآسیب‌ دیدگی‌ سپری‌ كرد، سال‌ 2001 زمانی‌است‌ كه‌ او به‌ عنوان‌ یك‌ بازیكن‌ كاملا حرفه‌ای‌ درمسابقات‌ حضور یافت‌، او آن‌ زمان‌ تنها 14 سال‌سن‌ داشت‌ و سن‌ كمی‌ برای‌ شركت‌ در مسابقات‌حرفه‌ای‌ بزرگسالان‌… در سال‌ 2003 درمسابقات‌ انفرادی‌ توكیو و كیوبیك‌سیتی‌ و درمسابقات‌ دو نفره‌ (بیرمنگام‌) مقام‌ اول‌ را كسب‌كرد.

ماریا علیرغم‌ آنكه‌ در جهان‌ به‌ شهرت‌ رسیده‌بود و هر بار مقام‌ اول‌ را كسب‌ می‌كرد اما مغرورنشد و این‌ مسائل‌ او را مغرور نساخت‌ و ثابت‌ كرد كه‌برای‌ او تنیس‌ در اولویت‌ قرار داد و مد و تجارت‌تنها به‌ عنوان‌ سرگرمی‌ هستند. او در سال‌ 2004در جدول‌ رده‌ بندی‌ 20 تنیس‌ باز برتر دنیا قرارگرفت‌ و سپس‌ در مسابقات‌ قهرمانی‌ (بیرمنگام‌) دردو دسته‌ انفرادی‌ ودوبل‌ پیروز شد. سپس‌ نوبت‌ به‌ویمبلدون‌ رسید. قهرمانی‌ در این‌ مسابقات‌ آرزوی‌بسیاری‌ از تنیس‌ بازان‌ می‌باشد. امامعدود كسانی‌هستند كه‌ موفق‌ به‌ انجام‌ آن‌ می‌شوند وقاعدتابرای‌ اینكار احتیاج‌ به‌ چندین‌ بار آزمون‌ می‌باشد.
و قهرمان‌ ویمبلدون‌
ماریا اینكار را در بار دوم‌ انجام‌ داد، كاری‌افراد بزرگی‌ چون‌ (ناوراتیلو) و (گراف‌) و(هینیگس‌) مربی‌ وی‌ تا قبل‌ از (شاراپووا) موفق‌به‌ انجام‌ آن‌ نشده‌ بودند و اكنون‌ او قله‌ جدول‌رتبه‌بندی‌ دنیا را فتح‌ كرده‌ است‌. او پس‌ از فتح‌ویمبلدون‌ اظهار داشت‌ كه‌ در ادامه‌ باید بیشتر كاركند تا در برنامه‌ ورزشی‌ خود پیشرفت‌ داشته‌ باشدو برنده‌ هر مسابقه‌ای‌ باشد. او براین‌ باور است‌ كه‌برای‌ این‌ كار قبل‌ از هر چیز باید شرایط فیزیكی‌مطلوب‌ را دارا باشد.
زندگی‌ خصوص‌ ماریا شاراپووا
ماریا علاوه‌ بر تنیس‌ به‌ كتابخوانی‌، موسیقی‌ وفیلم‌ علاقه‌ دارد، ضمن‌ اینكه‌ گاهی‌ به‌ ورزش‌هایی‌چون‌ گلف‌، بسكتبال‌ و هاكی‌ روی‌ یخ‌ می‌پردازد.
– شركت‌ها و كارخانجاتی‌ چون‌ موتورولا،هوندا، آدیداس‌، پارلوكس‌ فراگرانس‌، لوكوس‌،رولكس‌ و یانكس‌ اسپانسرهای‌ او هستند و ماریا باانعقاد قرارداد با این‌ شركت‌ها به‌ تبلیغ‌ محصولات‌آنها می‌پردازد.
– الگوی‌ او در زندگی‌ برای‌ رسیدن‌ به‌اهدافش‌ (اشتفی‌ گراف‌) است‌ اوفردی‌ صبور وظاهرا خونسرد می‌باشد اما در باطن‌ بسیار عصبی‌ ومضطرب‌ است‌. هركس‌ بخواهد با او عكس‌می‌اندازد و امضا می‌دهد. بطور كلی‌ دختری‌مهربان‌ خوشرو و خونگرم‌ می‌باشد.
– همیشه‌ به‌ آینده‌ای‌ بهتر امیدوار است‌.
– محل‌ اقامتش‌ باردیتون‌ در فلوریدای‌آمریكا است‌.
– قدوی‌ 1/88 متر و وزش‌ 59 كیلوگرم‌است‌.
– شهرهای‌ مورد علاقه‌اش‌ رم‌، پاریس‌، لندن‌،نیویورك‌ و توكیو می‌باشد.
– به‌ رنگ‌ مشكی‌ علاقه‌ زیادی‌ دارد و بیشترلباسهای‌ رسمی‌اش‌ به‌ این‌ رنگ‌ می‌باشد
– غذای‌ مورد علاقه‌اش‌ استیك‌ می‌باشد. ازنوشیدنی‌ها، به‌ آب‌ پرتقال‌ و شربت‌ توت‌فرنگی‌علاقمند است‌ ودسرهای‌ فرانسویی‌ با مغز بادام‌ وگردو را دوست‌ دارد.
– او دوران‌ دبیرستان‌ را از طریق‌ اینترنت‌آموزش‌ دید. زیرا وقتی‌ برای‌ رفتن‌ به‌ مدرسه‌نداشت‌. علاقه‌ زیادی‌ به‌ خواندن‌ سری‌ كتاب‌های‌(شرلوك‌ هلمز) و (پی‌پی‌ جوراب‌ بلند) دارد.
– وی‌ در دو سال‌ اخیر معروف‌ترین‌ ورزشكاركشور پهناور روسیه‌ است‌، با این‌ كه‌ در آمریكازندگی‌ می‌كند اما می‌گوید، قول‌ می‌دهم‌ بیست‌سالم‌ تمام‌ شد، به‌ روسیه‌ بازگردم‌.

عکس های ماریا شاراپووا

بیوگرافی ماریا شاراپووا,ماریا شاراپووا,عکس ماریا شاراپووا

عکس ماریا شاراپووا

بیوگرافی ماریا شاراپووا,ماریا شاراپووا,عکس ماریا شاراپووا

عکس ماریا شاراپووا

بیوگرافی ماریا شاراپووا,ماریا شاراپووا,عکس ماریا شاراپووا

عکس ماریا شاراپووا

بیوگرافی ماریا شاراپووا,ماریا شاراپووا,عکس ماریا شاراپووا

عکس ماریا شاراپووا

بیوگرافی ماریا شاراپووا,ماریا شاراپووا,عکس ماریا شاراپووا

عکس ماریا شاراپووا

بیوگرافی ماریا شاراپووا,ماریا شاراپووا,عکس ماریا شاراپووا



منبع: متن برگرفته از مجله خانواده سبز

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 14288
  • کل نظرات : 283
  • افراد آنلاین : 208
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 240
  • آی پی دیروز : 117
  • بازدید امروز : 908
  • باردید دیروز : 195
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 14
  • بازدید هفته : 2,024
  • بازدید ماه : 6,568
  • بازدید سال : 63,490
  • بازدید کلی : 1,835,948